نیروانایم و بودا کنمت...

غزل ایینه این روح مکدر شده است

نیروانایم و بودا کنمت...

غزل ایینه این روح مکدر شده است

عرصه ی سخن بسی تنگ است
و عرصه ی معنی بسی فراخ

از سخن، پیش تر آ
تا فراخی بینی
و عرصه بینی
هنوز ما را اهلیت گفت نیست
کاش اهلیت شنودن بودی...

"شمس تبریزی/مقالات

طبقه بندی موضوعی

از این صین و سادها

يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۴۴ ق.ظ
وارونه می وزند در این کوچه باد ها
از یاد میروند در این خانه یاد ها

می خانه کنج خلوت صادق مآب هاست
مسجد حریم حرمت بی اعتقادها


احساس میکنند به جایی رسیده اند
شاگردهای تنبل از این صین و ساد ها

یل ها به خشم چاه برادر دچار یاس
دنیا به کام ماذنه سوز شغادها

آزادگان به حصر و به تبعید کوفته
_تاوان سر کشیدن از انقیاد ها!!_

مردم.. گروه ساقط مردم گرفته رو 
از خویشتن در آینه.. از شرم داد ها!!

خاموش و سر به زیر !!..چرا سر نمی کشند 
شمشیر در غلاف ابراجتهاد ها!!!؟؟

هی ها فریب !..مجتهد پیر شهر ما 
تکرار کن: بدا به شما اهل بادها!!


#جاویدان_رافی"

نظرات  (۳)

اینجا همه چیز وارونه است ...وارونگی بلای عصر ماست برادر ...تصویر سازی ها عالی ممنون
پاسخ:
درود بر شما مانا باشید
ممنون عالی و باز هم عالی استادانه بود این غزل 
آفرین آفرین 
باید اعتراف کنم که در حد من و امثال من نیست که نقدی به این غزل داشته باشیم ما فقط میتونیم درباره این غزل حرف بزنیم
من به آینده این غزلها خوش بین هستم
یک زمانی توی کتابهای درس ابتدایی داستان یک فوج کبوتر بود که توی دام افتاده بودن بعد با اتحاد تونستن دام رو از زمین بلند کنند و توی دام صیاد نیفتند.
این غزلهای فوق العاده هم اگر یک فوج بشن میتونن از حصار زمان و مکان بگذرند و جاودانه شوند 
امیدوارم قیاس مع الفارق نباشه و دوستان خرده نگیرند
زیبایی این غزل این وجد رو در من ایجاد کرد.
پایدار باشید


پاسخ:
ممنونم ارش عزیز و گرامی پایدار باشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی